Leuk dat je onze website hebt gevonden. camera

De fotoclub is een bedrijfsvereniging van het openbaar vervoersbedrijf RET, opgericht in 1965.

Gelukkig is het stoffige imago van fotoclubs helemaal weg en bruist de fotografie weer van creativiteit. Vooral de opmars van digitale fotografie heeft veel mensen aan het fotograferen gebracht. Voor wie de foto net dat beetje meer cachet wil geven, zal een club te vinden zijn waar je begeleiding krijgt om te groeien. Vaak is het daar ook waar de clubs zich onderscheiden. Daar waar de ene club het van belang vindt fotografen te sturen, zal een andere club weer volledige vrijheid bieden. Of soms, als een goede filmontwikkelaar, een juiste mix.

Door naar werk van anderen te kijken en er over te praten, leer je van elkaar en word   je gestimuleerd om de gemeenschappelijke interesse op een creatieve manier te delen.

De fotoclub van de RET onderscheidt zich als personeelsvereniging. De gemiddelde medewerker van de RET werkt in de continudienst. We gaan er vanuit dat je creativiteit alleen maar kunt stimuleren en ieder zijn eigen tempo heeft. Elk seizoen brengen we een gezonde mix in het programma. Door, bijvoorbeeld, een verplicht onderwerp en door een paar educatieve elementen in te brengen, proberen wij de fotografen te prikkelen.

In de remise Kralingen aan de Oostzeedijk 100 hebben we een clublokaal en een fotostudio. Onze clubavonden zijn op donderdag en beginnen om 20:00 uur, de inloop is vanaf 19:30 uur.

Het bestuur.